Posts by lightbox

A quick remark regarding this back and forth posting of 3rd party content:

I'm here, not there. If I was interested in there I would be there but I'm only interested in here. Those who are interested in there will likely be there (or here and there).

Bottomline: There's no need for cross-posting, thanks.

Ich kann dir das in Zusammenhang mit deinem Raum (und im Vergleich zu deinen bisherigen Boxen) nicht sagen. Ich weiß nur, dass die Yamaha HS8 vortreffliche Lautsprecher (in ihrem Preissegment) sind, ich hab sie als Zweitmonitore hier in meinem Studio in Deutschland und in meinem Studio in Kathmandu/Nepal als Hauptmonitore.

Wenn du dir sicher bist, dass die Resonanz in der Box entsteht, dann liegt dieses spezielle Problem wahrscheinlich auch tatsächlich an der Box und nicht am Raum. Sorry, wenn ich dich da auf den falschen Pfad geschickt haben sollte. Ob es die Boxen sind, lässt sich ja leicht rausfinden.

Ist eine FRFR-Box gegen sowas möglicherweise unempfindlicher als die NFMs?

Das hat leider nur was mit dem Raum zu tun und Abhilfe bringen da nur entsprechend dimensionierte und positionierte Absorber. Natürlich kannst du auch versuchen, eine Abhör-Position zu finden, in der diese Raum-Moden gerade mal nicht stören. Aber das ist eigentlich keine wirkliche Lösung. Sobald du den Kopf ein wenig bewegst, hast du wieder irgendwelchen Mist. Und dazu kommt noch der lästige Effekt, dass du zwar vielleicht eine Resonanzfrequenz mittels der Position "loswerden" kannst, aber dann plötzlich andere Frequenzen genau da ihr Maximum haben.

Mit relativ einfachen Mitteln lässt sich die Raumakutik schon vergleichsweise gut verbessern. Was die Sache aber leider in deinem Fall etwas schwieriger macht, ist die Tatsache, dass die Probleme in ziemlich tiefen Frequenzen aufzutreten scheinen. Das erfordert sehr dicke Absorber (wegen der Wellenlänge der Frequenzen, die du wegschlucken möchtest). Mit 5cm PU-Schaumstoff wird sich da nicht viel richten lassen. Da geht der Spaß eher bei z.B. 10cm Basotect-Schaum los, plus fette Bassfallen in den Raumecken.

unschöne Resonanzen im unteren Bassbereich der Gitarre (Bereich Bb..B...C) ... rund 5m*3,5 m

Wellenlänge der Note B1 = 5,59m

Miss doch deinen Raum mal genau aus, Länge, Breite, Höhe. Deine Schätzung deutet jedenfalls darauf hin, dass sich da genau der genannte Frequenzbereich "pudelwohl" fühlt und herrliche Raum-Moden dir das Leben erschweren. :)

Imagine you run a studio and you get hired by a pro act to record a new album. You sign an NDA for this job to happen. The guys want custom profiles/captures so they can use them on stage. Great, I profile their sounds and hand them a pendrive with the profiles. Done.

Now they ask me for QC captures and the only way to make them available is through the cloud. Breach of NDA, I can't guarantee that nobody will ever get access to them. At least it's not in my immediate control and responsibility.

Rule #1: NEVER EVER use cloud services to distribute protected, non-public, confidential materials! Just don't do it!

I don't understand why this is such a bad idea?

"Cloud only" has always been a bad idea and will always be a bad idea. What do you do if the cloud is down for technical issues or maintenance right when you need it? What if the cloud isn't accessible from where you are in a specific moment? Anyone remember Leroy Miller for example? He spends considerable time (winter) in an off-grid cabin somewhere in Montana. I'm sure he would be a huge fan of "cloud only" solutions ... NOT. What if Neural DSP decide to close down the cloud, e.g. a year after they announce EOL for the product? You'll be happy with pretty much a brick?

Seriously, it's not so hard to see the downsides of depending on the mercy of something that's not under your control. I don't mind a cloud service as an option (for those who want) ... but no way, I would accept it as the only way to go.

Would it be SO bad if the KPA team actually learned some lesson from around them and incorporated them in their product?

Absolutely not ... and they will, I'm sure. I don't think I'm overly defensive either. There is many things that could be improved or done differently on a future Profiler 2, no doubt about that. All I tried to say is that a fancy graphical touch UI on the hardware wouldn't be the solution to all problems.

Let me just give a quick off-topic example:

Look at a Tesla Model 3 car ... pretty much everything is controlled via the big touchscreen, almost no physical controls (knobs, buttons) to be found. And many find this very unintuitive and difficult to use. Nothing beats dedicated knobs and buttons for quick adjustments. The way they do it really makes it impossible to do anything without being distracted from the actual driving.

Why?

Because a fancy colored touchscreen on a hardware device doesn't help much. On the hardware, you want knobs and buttons (which we have plenty of) for direct, immediate access with haptic feel. A fancy screen UI could easily be done without a hardware revision (e.g. via a differently styled editor app on your computer, smartphone, tablet).

As always, just my 2 cents.

If your question refers to something like a FetHead or CloudLifter, keep 2 things in mind:

1. You only need this for low output microphones (e.g. Shure SM7B) in combination with low volume sources (e.g. spoken word). A guitar amp/cab would typically be profiled at considerable volume where you should be more worried about the maximum SPL a microphone can take without getting damaged, hehe.

2. The above mentioned devices require 48V phantom power which the Profiler doesn't provide.

Frage:

Gibt es in eurer Nähe noch richtige Livemusik-Clubs bzw. -kneipen, in denen lokale Bands (auch relativ spontan, ohne lange Vorausbuchung) live spielen und jammen können? Gibt es noch Orte, an denen man sich trifft, abhängt und wo auch mal jemand aus der Laune bzw. Situation raus auf die Bühne hüpft und mitjammt?

Viele wissen vermutlich, dass ich ein großes Faible für Kathmandu (Nepal) habe, wo das noch in sehr vielen Kneipen täglich passiert. Und mir fehlt das in Deutschland enorm ... bin aber nicht sicher, ob ich einfach nur blind bin, oder ob das hier ganz allgemein völlig verschwunden ist.

Also, was denkt bzw. wisst ihr? Postet bitte auch Links zu solchen Venues, wenn ihr welche kennt.

Vielen Dank

Martin

PS: Bitte lasst die Corona-Situation außen vor, mir geht es eher um die Situation in "normalen" Zeiten. Danke.

life long tube rig players

You are aware that this is a dying breed, right? I would even say that by far the most Profiler users did not come from a tube rig. And an even bigger majority of Profiler users have never profiled an amp.

And last but not least: It doesn't even matter at all "where they came from". Music has so many facets, colors, varieties ... it's a huge playground and the Profiler sandbox still stands big and strong with lots of kids around it, enjoying it every single day.