Posts by Se7en2013

    Dear Kemperians, since few days I'm having serious problem with my Kemper Profiler.

    After a few minutes after switching on, in which everything is fine, then it's start to hear some noises (similar to dirty contacts) and in a few moments this noise becomes very loud and you can no longer hear anything.

    I'm forced to turn off the Kemper and restart it, but I can't figure out what could be causing it.

    Has anyone had similar situations? Could you give me some advice?

    Thank you for your possible availability!

    Patrick


    Os Version:     Release 10.2.2.49572

    OS Build Date:  Dec 4.2023

    Grazie mille Gian!!!!

    Hello everyone!


    I need your support/suggestion on how to connect in the right way my system, and possibly how to adjust the output volume of Kemper (for live situation):


    my equipment:


    Amp - DV Mark 250GH
    Cab - Small DV 112 150w
    obviously Kemper


    Which outputs kemper use / which configuration?
    Output volumes?
    What specific setup in Kemper?:
    What to do with Pure function Cabinet?
    What to do with the Monitor Cab Off function?
    The output should be equalized?


    As you can see, I am a neophyte ... thank you so much. :)

    Ciao,
    se posso aiutarti un utente superesperto attivo anche su questo forum,Viabcroce, qualche tempo fa pubblicò su Accordo.it una mini-guida per settare al meglio le impostazioni iniziali di Kemper . Facci un salto, digita Kemper nel motore di ricerca del sito stesso e tra i primi articolo troverai questa quick-guide . Io stessdo ogni tanto vado a rileggermela, è veramente utile .

    Scusami ma non riesco a trovarlo l'articolo, hai il link diretto? Grazie.

    Ciao,
    se posso aiutarti un utente superesperto attivo anche su questo forum,Viabcroce, qualche tempo fa pubblicò su Accordo.it una mini-guida per settare al meglio le impostazioni iniziali di Kemper . Facci un salto, digita Kemper nel motore di ricerca del sito stesso e tra i primi articolo troverai questa quick-guide . Io stessdo ogni tanto vado a rileggermela, è veramente utile .

    Grazie! vado subito a leggerlo.

    Buongiorno a tutti voi!


    vorrei il vostro supporto/suggerimento su come collegare al meglio il mio sistema, e possibilmente su come regolare i volumi di output del Kemper (per situazione live):


    Ampli - DV Mark 250GH
    Cassa - DV Small 112 150w
    Ovviamente Kemper


    Quali uscite del kemper usare?
    Quale setup specifico nel Kemper?
    Volumi di uscita?
    Cosa fare con la funzione Pure Cabinet?
    Cosa fare con la funzione Monitor Cab Off?
    L'uscita va equalizzata?


    Come avrete capito, sono un neofita... vi ringrazio moltissimo. ^^

    Buongiorno a tutti,


    magari la mia domanda è banale o insensata, ma...


    Si trovano delle performance per song costruite con rig sia commerciali che free? non so, liste di brani con corrispondenti rig utilizzati e performance evidenziate con l'alternanza dei rig.


    Spero di essermi spiegato al meglio, vi ringrazio per le vostre eventuali risposte!


    Buon week end, ricco del meraviglioso Kemper! :)

    Hello everyone,


    I have a problem.. I try to edit a Rig (any) but whatever you try to modify the effects shall not have results.


    I try to change the Delay and touching any parameter does not hear any difference, I'm doing something wrong or is there something wrong?


    Thanks for your support.

    Good morning friends!,


    I am a happy owner of Kemper Profiler! I wanted to ask if in your opinion the Nano Luca HK 600 are a good system to use as a speaker for my Kemper, for both situations, studio and live.


    Thank you for your help.