Posts by evh5150it

Well I hope to explain this correctly in english, if not I apologize. I will explain this request with an example: I own an original MXR flanger 117, the one with AC plug used by Van Halen. Well, I've noticed that the cycle of the flanger effect is continuous, even when the effect is switched off. So when you switch it on and off many times it never starts from the same position and you get different sounds every time (think the intro of ain' 'talkin bout love). If I configure the flanger of the Kemper, the quality is similar, but you always get the same sound because every time It starts the cycle from the beginning. This is valid for all cycling effects, such as flanger, phaser, vibe, chorus, ecc. Sorry guys if it's not clear...

Yes, these were the settings I've also used with my 5150 Combo which has 2x12 Sheffiled Speakers. It sounded EXACTLY like the Balance tour. With a Boss PS5 in the loop for detune effect, I was in heaven. Never replied that sound with the 5150 iii I bought later...And the clean channel was surprisingly CLEAN! I remember an interview with Eddie where he said that the develop of 5150 combo took a long time.

I also miss some gain. Mi guitar is an original music man van halen and my pickups are original dimarzio 15 kohm of impedance. Have you put all the controls to 10? Anyway the tone is definitely there, it's a pleasure to play with these profiles...

These are a good match for bridge HBs - which is what EVH used.

Any tips on the naming scheme? Some seem like shorthand for album names (1984 VH1 VH2 etc) but others I didn't recognise at all

FW is fair warning. Wow I've just uploaded them and I think that the sound is wonderful!

Just a question: I'm using my musicman evh and i've noticed that i can't do the tapped harmonics of the intro of mean street. If I play it with a 5150 profile, the tapped harmonics sounds without problems. Do you think eddie boosted the input of the marshall during that intro?

Io ho l'ultima versione e le mie cartelle sono proprio organizzate così. Tengo tutti i profili acquistati, già caricati sul Rig manager, ciascuno catalogato per nome Studio. Così tengo il Kemper scarico, e metto su solo quelli che mi occorrono. Tanto per provarli basta fare doppio click..

I tryed many times, reinstalled rig manager, but every time I click on the update available, I get this error:

I sent the logs to kemper support.

Files

• crash.bmp

(275.53 kB, downloaded 31 times, last: )

Ciao, grazie per la risposta, ma forse non sono stato chiaro io. I fuzz che cerco di mettere in catena sono proprio quelli del Kemper. Non ho più pedali di distorsione ormai, gli unici che mi sono rimasti (e che non venderò MAI) sono il flanger MXR originale del 1977 e un Phase 90 Script logo sempre anni 70. Le modulazioni sono abbastanza vicine come dici tu, ma con i fuzz e i muff non riesco proprio a carburare. Metto in catena un fuzz con guadagno a 0 e volume -2 ed il suono è super distorto. L'ampli che uso è un Plexi Top Jimi appena crunchato...Boh

Ciao a tutti. È da qualche settimana che ho comprato il kemperino, sto cominciando a carburare. Ho acquistato qualche buona profilazione commerciale, trovando un bel marshall plexi che suona molto hendrixiano. Trovo difficoltà però nel mettergli davanti un buon fuzz, anche perché i parametri sono piuttosto strani: col gain a zero e volume a -2 il fuzz è molto pronunciato e direi poco credibile se paragonato al suono dell'ampli profilato. In altre occasioni ho provato ad usare il muff e anche quello nn mi è piaciuto tanto. Per vostra esperienza, si riescono a configurare stomps all'altezza del suono dell'ampli, oppure bisogna cercare profilazioni che contengano gia i pedali veri?

Ciao a tutti, ho cercato sul forum una risposta a questa domanda, ma ho ancora qualche dubbio.

Il mio setup è questo: Kemper power amp, mando il main out alla scheda audio, ed invece il poweramp out è collegato secco ad una orange PPC 112 (suono in casa).
    Ho comprato diversi profili ed ho notato che in alcuni casi, è possibile caricare la versione Merged. Fin'ora ho sempre caricato i profili standard, tenendo disabilitato il cab solo sul mio Orange e lasciando la simulazione attiva nelle main out.
    Ma leggendo mi sembra di aver capito che la disabilitazione del cab è solo una simulazione software (effettivamente ci sta, visto che l'ampli viene profilato intero comprese le casse).

Allora vi chiedo: cosa sono i profili merged? Sono forse profili che suonano uguale agli standard se si mantiene il cab on, ma che quando si toglie il cabinet hanno un suono più credibile?

Hi everybody, I finally programmed my HD500 to work in performance mode. I don't know if the solution have been posted, anyway this is how I made. As you know HD500 sends fixed program changes in the patches, and when you try to use them in the performance mode of the kemper, you find that patches number and kemper slots are not matched (kemper has an extra fifth slot per bank). So this is how i made:

- use HD500 in pedalboard mode (not ABCD), this is set in the system menu;
    - Change the default Midi channel in the system menu (I put channel 2). In this way pod will still sends its fixed program changes, but in channel two.
    - Change the default midi channel of the Kemper (I put channel 1). Now the kemper will not listen the fixed PC of the pod.
    - In the midi menu of the pod (long press MOVE button), set the bottom row of switches to send program changes using channel 1: BUT PUT ATTENTION: You must start in the first preset of hd500 using PC 0 to PC 3, then discard the PC 4 and start the next preset by programmig from PC 5 to PC 8 and so on.
    - Now you can use the top row of the switches to switch on and off the effects using CC in channel one.

Thats all. I hope this can help you.