Posts by magician

I switched from Head to Rack Kemper and therfore I dont need my Custom Case, but maybe somebody is interested in using this. The Case is in every Point Road approved as it is very solid. I bought this case in June 2018 and the price was 443 EUR.

you can use some kind of pedal in the left space (I have put in my Shure GLXD 16 Wirelless), on the right sight is a halfsize rack (i used it for my IE Sennheiser System) on the bottom of the Case is space for the Kemper Remote. All Plug & Play.

I will sell ist for 250 EUR negotiating basis and only pick up and cash payment is available.

I live near Munich and if you interested please PM me. here some pics.

Hey Guys I sell my Kemper Powerhead (1 year old). Reason for that is, that I changed to Kemper Rack. The PowerHead is in perfect condition. I live near Munich and Shipping within Germany is possible. For more Information PM me. Price 1800 EUR (negotiable). Here some Pictures

Hey...

i have tried a lot in the past. Here my suggestion for you. If you only use your Kemper at home then i will highly recommend you a unpowered Kemper and active Studiomonitors to get the Stereo or Mono Sound. Depending on your Budget you will find excellent monitors from Yamaha, (HS 8 oder HS 7) Adam and Neumann. At home I use the Neumann KH 120a and the Stereo Sound ist fantastic. This Monitors are not cheap but worh every cent....

A powered Kemper with Cab make no sense if you only use it at home at the moment and in the future. To get the best out of the kemper you need a FRFR Cab. If you use for example a 1x12 passive cab for mono sound then you can also use the powered kemper to power this. With a non powered kemper you can find also active FRFR cabs.

It depends of your taste if you use a FRFR Cab oder Monitors. both is OK but with studio monitors you can get the best sound for your home.

bad english and wrong notes are no problem if the feeling is good. Better to learn from people who are have a big knowledge about things as from guys who have professional videos and channels, but the input ist nearly zero. Keep on rocking, and looking forward to your next videos.

Yeah, I would like to upload the tweaked ones but that is not allowed imho, because they are not my original profiles. That would be the quickest solution.

I think its a difference between purchased rigs, which not available in the RE. In this case I think its not allowed to tweak it and put it in the RE or in the forum as attachment.

But you use only profiles that are for Free and available in the RE or Free Profile Packs. You dont change the Autor name, only the Parameters so in this case i think it is allowed to share the profiles you tweaked if you name the source.

Ich habe angefangen meine Tracks zu recorden, aber bin mit dem Sound noch nicht ganz einverstanden. Vielleicht liege ich aber auch falsch und alles ist gut. Ich würde gerne eure objektive Meinung hören und daher hab ich mal ein paar Beispiele aufgezeichnet. Das Setup ist folgendes:

Gitarre:
    Les Paul

Gitarre direkt in den Kemper (im Output den SPDIF Ausgang auf -6 DB eingestellt, da sonst clipping in der DAW)

SPDIF Out Kemper an SPDIF In Audiointerface (Ich benutze ein Focursrite Scarlett Pro 14 Firewire Interface)
    Ausgang Interface per Firewire mit Apple MacBook Pro verbunden

Moderator Notice:

In most cases, Soundcloud uses a bandwidth of only 128 kbps. As a result, what you hear isn't free of artefacts, especially the high end. For critical listening and also product comparison, please keep that in mind. Users who setup a comparison should use linear wave files and supply dropbox links.

bis 0.37 Rhythm Sound Friedman BE 100

bis 1.12 Rhythm Sound JCM 800

bis 1.40 Rhythm Sound Friedmann BE 100

bis 2.03 Crunch Sound Friedmann BE 100

bis 2.33 Solo Sound Friedmann BE 100

bis Ende Clean Sound Friedmann BE 100

Kann ich noch was optimieren? Wie ist der Sound eurer Meinung nach?

Danke für Feedback

Hi Frank,

thank you for this great Video. To see your parameters and learn how you tweake the rigs to your taste is a great help to learn how to improve my own profiles and live sound.

you mentioned in your recent video that you can help or show how to tweak a rig. It would be a great help if you could show how to tweak the Sound like Slash from Gunsn Roses Rythm and Solo Sound.

Thanky you in advance :-)

genau, es geht darum, dass man sich oft monatelange Arbeit macht eine Performance zu erstellen und "seinen" Sound zu finden. Es fängt ja schon an sich im Rig Exchange Dschungel und bei den Komerziellen Anbietern einen Überblick zu verschaffen und hier Geld zu Zeit und Geduld zu investieren um den für sich passenden AMP / Cabinet / Mic vielleicht auch IR zu finden. Wenn man das geschafft hat dann ist es oft so, dass das AMP Profil einfach auch angepasst werden muss, damit meine ich nicht am Front EG sondern auch was Definition, Clarity, Low Cut, High Cut... etc.. betrifft. Es muss sich im Bandmix durchsetzten können aber auch "fett" klingen und nicht zu dünn (was oft das Problem ist finde ich) Ebenso gehört es dazu die Effekte die man bekötigt einzustellen und abzustimmen. Kurz um wenn man Zeit und Geld investiert, abgesehen davon das man ja gekaufte Profiles verschenken würde. dann möchte man die auch nicht einfach so verschenken. so zumindest geht es mir.

Allerdings finde ich es gut Tipps zu bekommen oder zu geben um sich einige nicht sinnvolle Schritte zu sparen.

das ist zumindest meine Meinung dazu...

hast du schon mal geschaut ob in der Mix Control Software der Master auf SPDIF steht damit der Kemper der Master ist. Oft ist das Problem das der Master auf "Internal" steht.....

Ist im Output Menü das SPDIF laut genug bzw. ist das Volume überhaupt an für den Ausgang?

Ist in der Mix Controll Software der Richtige Kanal vom Interface ausgewählt das das Signal in die DAW übertragen werden kann?.. Kommt in der Mix Controll überhaupt ein Signal an?

welches Beast hast Du? Die 112 oder 212? Aktiv oder passiv? Bist Du zufrieden damit?

ich hab die 2x12er und bin super zufrieden damit. Ich hab die Passive Variante weil ich den powered Kemper habe. Ich spiel den Kemper im Proberaum auf ca. -14db und das ist schon gut laut, die Box hat unglaublich viel Power mehr als jede 4x12er und unser zweiter Gitarrist der eine 4x12 er hat muss ständig seinen AMP anpassen damit er hörbar ist... mein Beast ist da aber bei weitem noch nicht am Limit.... daher klare Kaufempfehlung von mir aus...

Im Übungsraum benutze ich von Blueamps das Beast mit richtig viel Power zum luft bewegen

Daheim spiele ich über zwei Neumann KH120a Nahfeldmonitore und kann so auch den Sound für die Gigs optimal erstellen.

Eine Kompaktlösung für beide Szenarien gibt es nicht, ich hab mich da auch lange informiert.

Da mich das Problem mit der RJ45 Buchse nun auch erwischt hatte und die Reparaturkosten mit > 100,- € doch ziemlich teuer sind, wollte ich nun vorsorgen. Hierzu werde ich mir auch eine Blende hinten an den Kemper schrauben, wie es bereits einige User hier gemacht haben. Hierzu erstmal vielen Dank an die User Frubbel und Jens, für die bereits veröffentlichten Anregungen. Ich werde mir eine schwarz verpulverte Alu-Blende in 1,5 mm lasern lassen. Besteht hier im Foum ggf. Interesse an einer Sammelbestellung oder vielleicht sogar an einem kompletten Kit inkl. Buchse und Kabel? Dann würde ich mal einen Mengenrabatt erfragen.
    Die Rack User haben es da etwas einfacher und können mit einer herkömlichen 19" 1HE Rackblende arbeiten.

panel.JPG

Hi Tom,

ich hätte Intertesse an so einem Kit, denn Vorsorge ist besser als Nachsorge, schreib mir einfach eine PM wenn du konkretere Infos hast.