Posts by Supernanard

    Well, my 1st experience on stage with the Kemper was conclusive 8o

    External Content youtu.be
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

    Hi,
    I've uploaded on RE the rigs used during the song below.


    Author = Supernanard
    Names = Crunch, Crunch Delay, OD, Fuzz


    Please could you tell me what you think about them ?
    There are the first profiles I've done and worked on, I don't know if they need to be improved...


    Thanks.


    External Content youtu.be
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

    Merci pour le retour ;)


    C'est un blend d'un vieux combo JCM800 et d'un Fender Hot Rod Deluxe.
    Pendant la prise j'ai enregistré le signal guitare via le spdif. Ensuite j'ai reampé via le spdif du Kemper sur les amplis, fais les réglages ampli/micro/préamp. J'ai enregistré et mixé le résultat, puis j'ai lancé le "profilage", le blend se fait donc via cubase et le signal est retraité par quelques plugins. J'ai pas mal retouché derrière avec les différents paramètres du Kemper.


    Je pense que dans tout mon chaînage, je peux encore améliorer beaucoup de choses (et peut-être simplifier un peu), mais j'aimerais l'avis d'utilisateurs avertis, car j'ai du mal à me faire une idée de la qualité de mon profil. Est-ce qu'il sonne trop numérique, est-ce qu'il est trop crade, etc.


    Je pense que je mettrai le profil en ligne pour que les gens puissent le tester. Le truc, c'est que c'est du sur mesure pour cette gratte, cette accordage, ce morceau, ... J'ai pas encore testé voir comment ça sonnait sur des simples.

    Hello,
    Here is the result of my experimentations. Please could you tell me what you think about it ?
    It's the first profile I've done and worked on, I don't know if it needs to be improved...
    Thanks.

    External Content youtu.be
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.