Posts by waraba

    Hi Larry , I liked the track& your typical style and lots of different parts , great transition by the mid and a greatlong outro !


    trying on my new setup , I think the bass is too far, hardly audible , with not enough highs to distinct it's attack & tone , I suggest the free rig "TAG amp Pig Cln" for it's punch & ease of mix.


    A bit of glue on your mastering could also help

    External Content soundcloud.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.


    Rock track using KPA , NAM & arturia CS80 & juno

    Hi , after 5 months of waiting , my work & audio production desk has finally landed, it's based on my own specs & measures :


    • hand made by at master artisan , retro futurist design by me
    • full & massive yew wood , hard oil finish
    • body contour for the belly part & sides based on my strat chamfer , for better ergonomics
    • sits on motorized support with setup memories command ( standing while playing vs stting while mixing )
    • keyboard drawer , & more rooms for my fav pedals
    • metal plate underneath the desk for minimizing electro & magnetic interferences while playing my guitar at desk
    • 2 x 19" satellites for monitor support

    here is the low position ( for mixing ) :



    here is is the up position for recording & playing :



    a few details on the great drawer :



    body contour , thin layer for the belly , same as on my strat !



    offset metal plate on the back , for killing mag & electric field effects :



    a gargoyle & his friends to keep the writer's block demon away ;) ( another of my creative mother impressive artwork, such as the KPA cover )



    fat little companion is asking for more bass on that jcm 800 NAM model



    the ole crappy planks & setup , yuck ! I made like a hundred tracks on this minimalist desk


    Bonjour waraba et merci pour l'info mais où vont-ils s'arrêter apparemment les son sont faits a l'aide d'une IA !

    Malheureusement j'ai déjà la grosse tonex du coup est ce que elle a les mêmes caractéristiques que la tonex one ?

    A bientôt cordialement

    Tone X one est une version light du tone X , tu as déjà une version supérieure qui te permet d'insérer les pédales profilées avec toneX dand ta boucle d'effet du Kemper.

    Bonjour waraba ton lien ma énormément intriguée je savais même pas que c'était possible de mettre une pédale virtuel dans la boucle d'effet du kemper.... Si tu peux m'aider a le faire ce serait top a bientôt et encore merci !

    ton rêve est devenu réalité, une pédale qui fait comme le kemper, y compris profiler des pédales et bien sûr des amplis. A mettre dans ta loop dans un slot stomp A/B/C/ou D


    External Content www.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

    Merci de prendre le temps de me répondre ton aide et très précieuse...

    je vais devoir me racheter une carte son!

    je n'ai qu'une Scarlett solo (1 entrée)et une presonus itwo (2entrées)😭.

    Aurais-tu une carte son et un Daw a me conseiller ?

    Pour info Je suis avec windows 10.

    le plus simple pour toit serait d'attendre la sortie d'un hardware dédié à NAM, tu auras juste à l'insérer dans le KPA au travers d'une boucle d'effet en insert.


    Sinon tu as aussi le vst Genome qui prend en charge NAM avec une belle interface. Mais là il faudra router c'est bien plus compliqué.

    You may be aware that music created by KPA user has a dedicated sub forum.


    This forum was moved to another sub sub part.


    We just want our music share page back on the front page , it's not fair to have 'classified' featuring a front forum link while creator are relocated out of view.


    I think music created with a KPA is the best promotion you can get & I don't understand the relocation of thousands of original tracks


    I just made this poll to get the whole community feel

    Bonjour waraba ton lien ma énormément intriguée je savais même pas que c'était possible de mettre une pédale virtuel dans la boucle d'effet du kemper.... Si tu peux m'aider a le faire ce serait top a bientôt et encore merci

    à ma connaissance, la remote ne se met pas à jour ou alors, toute seule via Ethernet et le KPA, tu n'as rien à faire.


    Concernant NAM , vois d'abord si tu peux installer le vst , tu es sur Mac ou PC?


    Il te faudra une carte son avec au moins 2 ou 4 voies , une entrée vers NAM , une sortie vers le KPA, et réaliser un routage dédié , c'est assez chaud !


    Vois déjà si tu peux installer NAM en VST dans ton DAW : https://www.neuralampmodeler.com/users

    Great mic, it looks like a 'fallout' artifact


    Well done one the fretless, I've nerver played one, but love the tone :)